Deepdive Online Lanceren

Jouw 10-weken stappenplan om je volgende lancering succesvol voor te bereiden, plannen én uit te voeren vol zelfvertrouwen en zonder op een burn-out af te stevenen.

Belangrijke vraag voor coaches en experten die ondanks hun hard werken en zotte skills nog steeds geen lancering achter de rug hebben waarvan ze oprecht tevreden waren én winst mee hebben gemaakt.

 

Als er een manier zou zijn om winstgevend te lanceren bovenop je huidige werk ZONDER dat je 

  • den boel stil moet leggen en er hierdoor geen inkomsten binnenkomen 

  • massaal content (social media posts, e-mails, podcasts...) moet beginnen creëren 

  • het gevoel hebt een achterbakse verkoper te zijn

Zou je dan ein-de-lijk genoeg zelfvertrouwen hebben om je fantastisch aanbod met de wereld te delen? 🤩🤩🤩

Herken jij dit? 🤔

Je bent al maanden achter de schermen met je aanbod bezig. Je weet op wat voor platform je het wil hosten, je hebt een werkboek klaarstaan in Word, je weet in wat voor stappen jij je klanten wil verder helpen…. Samengevat: je bent ZOT enthousiast over hoe het er allemaal uitziet en de resultaten die je klanten hiermee gaan boeken. Dit is het. En je gaat het nog eens plezant vinden om te doen ook.

 

Je deelt je idee in je stories en praise the lord - mensen reageren enthousiast in de poll. 😍 Ze stemmen op ‘Ja, top idee’! En je begint stiekem al te dromen van alle aanmeldingen die je mogelijks gaat krijgen. Let’s do this.

 

Je bent niet alleen....

We worden gebombardeerd met succesverhalen van anderen. Zien hoe ze freebies maken, webinars geven, podcasts lanceren, elke dag met hun smoel op stories verschijnen… 

 

Het geeft ons het gevoel dat we zouden moeten weten hoe je een lancering aanpakt, maar de strategie die erachter zit wordt vaak vergeten.

We zien lanceren snel als content 💩💩💩 - pardon my french. Maar als jij geen idee hebt hoe jij je boodschap kan afstemmen op wat je klant nodig heeft, gaat harder werken en meer content creëren je nergens brengen.

Reden nummer 2 dat je lanceringen geen goede resultaten geven: je bent te bescheiden. De ziekte van elke Belg. Stoefen over onszelf? Kunnen we niet.

 

Maar het hoeft ook niet.

Je expertise laten spreken is een essentiële skill als jij het vertrouwen van je klanten wil krijgen. Dat is wat hen laat denken “U heb ik nodig”.

Jij gaat hier leren hoe je jouw expertise kan laten spreken. Hoe jij het werk dat je voor je klanten doet kan documenteren op je social media en in je e-mails. Stoefen 2.0. zullen we zeggen. Zonder je vies of achterbaks te voelen.

Als je kijkt naar hoe hard jij werkt en je voor de volle 100% inzet voor je klanten, wordt het dan niet eens tijd dat het ook de resultaten op gaat leveren die jij verdient? 🤗

🤩

Jij verdient het om zo'n autoriteit te zijn...

dat je een volle wachtlijst hebt voor je lancering.

Jij verdient het om vol energie en bakken goesting met klanten aan de slag te gaan...

🤩

zonder dat het extra werk van een lancering je leeggezogen heeft.

🤩

Jij verdient het om niet langer aan jezelf of je aanbod te twijfelen...

maar er voor de volle 100% te staan, wetend wat jij voor klanten kan betekenen.

Het goede nieuws is: die succesvolle lancering is binnen handbereik 💃

🚀 Stop met verkopen te zien als ‘mensen lastigvallen’ en start met het te zien als ‘mensen helpen’.


🚀 Laat angst niet langer de overhand nemen tijdens je lancering, maar ga vol vertrouwen door.


🚀 Vergeet het idee dat lanceren teveel werk is en start met het spreiden van je lancering over 10 weken zonder uitgeblust te geraken.

En ook volledig uit te voeren als jij er alleen voor staat

Toen ik als zelfstandige begon, had ik al 100+ lanceringen van grote marketing campagnes achter de rug. En toch had ik geen flauw benul hoe ik dat op mezelf kon toepassen.

 

Overal rondom mij zag ik ondernemers ongelofelijk veel content creëren. Maar ik was/ben maar alleen. Ik heb geen team rond mij, hoe krijg ik dat dan allemaal in godsnaam klaargespeeld? 

Niet. 😅 Ik had kei veel stress en was compleet leeggezogen aan het einde van mijn eerste lancering. En dan moest de samenwerking met mijn nieuwe klanten uiteraard nog beginnen. Niet echt de energie waarmee je van start wil gaan. 🥴

 

Ik miste een duidelijk kader en stappenplan. Ik wilde orde in de chaos. Nerd die ik ben, begon ik zelf aan het uitwerken van mijn stappenplan. Met succes.

 

Mijn eerste lancering in bijberoep zorgde voor 1,6k omzet. Mijn derde lancering - met duidelijk stappenplan - voor +10k omzet waar ik enorm trots op was. 🥰. En ondertussen werd dat kader volop getest én goedgekeurd door mijn klanten.

De laatste 6 maanden heb ik al mijn kennis uit 100+ lanceringen van grote marketing campagnes toegepast op coaches en experten zoals jij:

 

  • Ondernemers die het beu zijn tijd en energie te verspillen aan content creatie zonder dat het effectief meer sales oplevert. 🙅‍♀️ Die energie geven ze liever aan hun klanten in plaats van ‘s nachts wakker te worden en te denken aan een social media post die je zou moeten schrijven. 🥴

  • Ondernemers die hun lanceringen hebben laten leiden door angst en bij een kleine tegenslag compleet van slag zijn. 😰 Niet weten wat ze moeten delen en het gevoel hebben met losse flodders te schieten.

  • Ondernemers die bereid zijn alles te proberen: freebies, webinars, advertenties, e-mailmarketing… maar zich afvragen hoe je daar in godsnaam structuur in krijgt en strategisch inzet? 🤷‍♀️ No way dat ze nog een avond wat e-mails gaan liggen schrijven en pdf’s maken zonder ab-so-luut zeker te zijn dat het iets gaat opleveren. 

  • En vooral de ondernemers die ondanks teleurstellende resultaten inzien dat ze verkopen echt onder de knie kunnen krijgen. 😎 Dat het niet achterbaks hoeft te zijn en die zot gemotiveerd zijn om hun expertise te leren inzetten en strategische lanceringsplannen uit te leren denken.

Voor jou heb ik de meest uitgebreide toolbox vol praktische opdrachten en templates gecreëerd. Om je volgende lancering stap voor stap, zonder stress, vol energie en mét zelfvertrouwen tot een succes te brengen. 🤩

Module 1: Positionering

Stop met het aannemen van klanten of projecten die je eigenlijk helemaal niet wil. Krijg eindelijk een duidelijk beeld van wie jij bent, wat je graag doet en waar je voor staat. Zodat jij dit duidelijk en zelfverzekerd kan communiceren naar je potentiële klanten én beslissingen hierop kan afchecken.

Module 2: Strategisch aanbod

Verlies niet langer klanten, maar start met hen te begeleiden over je aanbod. Zodat jij minder stress voelt rond ‘ga ik wel genoeg verkopen deze maand’ omdat je weet dat je klanten bij jou terecht kunnen voor de volgende stap.

Module 3: Ideale klant bepalen

Ik hoor u al denken "oh nee, weer zo’n profiel uitschrijven", maar in deze cursus gaan we er écht mee aan de slag! Je klant door en door kennen vormt de basis voor je sales communicatie. En je krijgt tegelijk de bevestiging dat jij inderdaad hebt wat ze zoeken.

Module 4: Customer Journey 

Geraak je klanten niet langer kwijt aan slechte opvolging en start met het optimaliseren van je customer journey. Weet welke stappen je klant aflegt voor aankoop en voel je zekerder over je verkoopproces met oa. freebies en sales funnels.

Module 5: Lanceringsplan

Stop met tijdens je lancering reactief te werk te gaan, maar bereid je voor met dit stappenplan. Zo weet jij exact hoe jij je klanten kan verder helpen door je expertise en aanbod in de kijker te zetten. Minder stress en meer controle en rust als resultaat.

Module 6: Webinars & Challenges 

Twijfel niet langer of jij je klant kan helpen en start met het geven van webinars, challenges of andere trainingen. Het geeft jou het nodige vertrouwen in je eigen expertise én verhoogt de connectie met je potentiële klant. Die boost in je verkoop is uiteraard ook mooi meegenomen. 😉

Module 7: Salespagina schrijven

Stop met het verliezen van klanten op je website. Laat al het werk dat jij in je social media en e-mail steekt ein-de-lijk iets opbrengen door een salespagina te schrijven waardoor je potentiële klant zich aangesproken voelt en onmiddellijk een ‘JA’ bij voelt.

Module 8: Sales pitch

Je aanbod pitchen gaat niet langer als vervelend of opdringerig aanvoelen. Leer vanuit je klant te vertrekken en een verhaal te vertellen wanneer jij je aanbod pitcht. Zodat je klant zich begrepen en geholpen voelt.

Module 9: Je aanbod blijven verkopen

Laat de twijfel niet meer toeslaan in de laatste dagen van je lancering en leer hoe jij op verschillende manieren je aanbod in de spotlights kan blijven zetten. Zodat jij je niet vervelend hoeft te voelen, niet gaat opgeven en je verkopen laat pieken in de laatste dagen voor je deuren sluiten.

Module 10: Sales gesprekken

Gedaan met de stresskes wanneer iemand het gesprek met jou aangaat. Dat is waar je écht met je klant connecteert en het vertrouwen in elkaar verhoogt. Leer hoe jij zelfverzekerd en met veel goesting de conversatie aangaat en - wanneer gepast - je aanbod vol overtuiging pitcht.

BONUSMODULE: Adverteren
Zorg voor een consistente stroom aan klanten met advertenties.

Adverteren is letterlijk tijd kopen. Je zorgt ervoor dat jij veel minder energie moet investeren in je verkopen of het verzamelen van nieuwe potentiële klanten. Zo heb jij meer tijd en energie over voor wat je écht graag doet.

WAARDE: € 475

Cursus Online Lanceren

Wat klanten zeggen 🥰

Review lanceringstraject

Niccola - Fotografe

Lynn Thissen - MotionStories

Lieselot Geeregat - LunaLotta juwelen

IMG_0183.jpg

Sarah - ZensaYoga

IMG_0184.jpg

Toos - @toosplantbasedfood

Review Online Lanceren

Sofie - Diëtiste SoFit

Na de Deepdive cursus  🤩
 
  • Voel jij je niet langer ongemakkelijk of pushy bij het verkopen van je aanbod. Je weet dat er klanten op jouw aanbod zitten te wachten en dat jij hen verder kan helpen.

  • Sta jij sterk in je schoenen tijdens je lancering. Trage sales of een tijdelijke energiedip doen je niets. Jij bent voorbereid en hebt een plan waar je op terug kan vallen.

  • Voel jij je in controle tijdens je lancering omdat jij je klant begrijpt, weet wat ze nodig hebben en hoe jij kan helpen bij het maken van een beslissing.

  • Ben jij compleet opgeladen na je lancering en heb je zin om met je klanten aan de slag te gaan!

 

Deepdive Online Lanceren

Jouw 10-weken stappenplan om je volgende lancering succesvol voor te bereiden, plannen én uit te voeren vol zelfvertrouwen en zonder op een burn-out af te stevenen.

✅ 10 modules met videolessen, templates en praktische opdrachten

✅ BONUS module Adverteren
✅ BONUS masterclass Passief Inkomen
✅ BONUS masterclass Boost je Zelfvertrouwen 

✅ Levenslang toegang

✅ Toegang tot Facebook Groep om je huiswerk en vragen te delen én advies te vragen

✅ 5x Groepscoachingcalls via Zoom

Totale waarde: € 1.858

Jouw investering: € 657*

Of spreid je investering over
6 x € 118* of 12 x € 59*

*excl. btw

Nadat jij je hebt ingeschreven voor de cursus ontvang je een e-mail met je Teachable login én krijg je toegang tot de Facebook groep vanaf 29 maart.

 

Ik kijk er al zo hard naar uit om jou hierin te mogen begeleiden! 🥰

2020-10-26_0004.jpg
Hoi hoi, ik ben Marijke! ​🤗

Als lanceringscoach heb ik er mijn missie van gemaakt om ondernemers de tools te geven om hun passie duidelijk online te communiceren.

Want het zijn helaas niet de meest getalenteerde ondernemers die de meeste klanten binnenhalen. Wél de ondernemers die sterk zijn in het online delen van hun passie.

Na bijna 5 jaar te hebben gewerkt als Social Media Expert en Campagnemanager bij Telenet vond ik het tijd om mijn kennis met anderen te delen. Ik startte in bijberoep in januari 2020.

Al heel snel had ik door dat dit het was wat ik wilde doen. Ondernemers met mijn kennis grote stappen laten zetten en een directe impact in hun verkopen zien.

In september 2020 besloot ik dan ook volledig zelfstandige te worden. En daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad. De voldoening en vrijheid dat dit mij geeft, is immens. Hier word ik gelukkig van.

 

 

Veelgestelde vragen:
1. Is de cursus ook iets voor mij als ik producten verkoop/een webshop heb?
Je gaat ongetwijfeld veel bijleren uit deze cursus, maar niet alles zal op jou van toepassing zijn. Desalniettemin zijn er al tal van juweliers, breimerken, webshops met cadeautjes... die de cursus gevolgd hebben en super tevreden zijn.
2. Ik vind het best een grote investering.

Dat snap ik volledig. Ik heb ook al cursussen gekocht waarvan ik daarna dacht "Shit, heb ik dat echt uitgegeven"? En eerlijk: dat waren de cursussen die mij het meest hebben bijgebracht. Door zo'n investering in jezelf te doen, geef jij jezelf een duwtje in de rug en een reden om ook écht aan de slag te gaan. Bekijk het ook zo: de cursus vraagt nu om een investering van jou, maar wat gaat het je opleveren? Meer sales op een leuke manier. Verder kan je de cursus ook in 6 schijven van € 118 (excl. BTW) of 12 schrijven van € 59 (excl. btw) betalen. Zo kan je de kost spreiden en is het hopelijk wel financieel haalbaar voor jou. 

3. Is de cursus ook nuttig als ik momenteel tussen 2 lanceringen zit?

Ja,  ook dan is de cursus relevant voor jou. We overlopen tijdens de cursus inderdaad alle stappen die jij kan zetten ter voorbereiding en uitvoering van je lancering, maar je kan perfect enkel focussen op je voorbereiding en marktonderzoek (funnels klaarzetten, expertise inzetten in je communicatie...) en oefenen op je sales skills. Je hebt levenslang toegang dus zodra je lancering dichterbij komt, kan je de cursus er terug bij nemen en stap voor stap je plan omzetten in actie.

 
4. Ik heb al een heel goede social media kennis, maar wil graag veel bijleren over lanceren. Is de cursus dan iets voor mij?

Dan ben je hier zeker aan het juiste adres. De cursus draait echt volledig rond lanceren. Hoe jij jouw communicatie afstemt op je ideale klant afhankelijk van de verschillende fases waarin deze zich bevindt. Maar ook wat je wanneer zeker in orde moet brengen, hoe je een salespagina opbouwt, tips om sales gesprekken te voeren... Social media is een belangrijk onderdeel, maar al je digitale kanalen komen zeker en vast aan bod.

5. Ik heb al eens gelanceerd, maar dit was geen succes. Mijn aanbod staat dus al in de wereld, alleen wil ik wel voor meer inschrijvingen zorgen. Is de cursus dan ook iets voor mij?

De cursus is zeker en vast ook te gebruiken voor herlanceringen en om je verkopen in het algemeen een boost te geven. Dit is het stappenplan dat ik ook gebruik voor de herlanceringen van mijn cursussen. Zelfs als zijn je deuren altijd geopend, ga je in deze cursus leren hoe je jouw publiek kan blijven opwarmen en voor extra boosts in je verkopen kan zorgen. Verder bespreek ik ook hoe je kan blijven verkopen via advertenties. Moest je op meer consistente basis je verkopen een boost willen geven.

6. Ik wil eind dit jaar een online cursus lanceren. Is het dan zinvol om de cursus nu al te volgen?

Zeker weten! De cursus gaat je helpen om alvast bepaalde beslissingen te nemen, je aanbod op punt te stellen, al heel wat voorbereidend werk te doen en je sales skills alvast te oefenen. Daarvoor hoef je niet nu al te lanceren. Hoe meer je hier nu al op oefent, des te hoger het vertrouwen en de connectie die je potentiële klanten met jou voelen gaat zijn. Wat jouw lancering eind dit jaar alleen maar vlotter zal laten verlopen. 

7. Ik wil de cursus graag volgen, maar heb ook nood aan 1-op-1 begeleiding. Is dat nadien nog mogelijk?

Als vervolg op de cursus heb ik het lanceringstraject ontwikkeld. In dit traject gaan we aan de slag met het lanceringsplan dat jij dankzij deze cursus hebt uitgeschreven. Er zijn in dit traject 2 opties: we organiseren een éénmalige brainstorm waarin ik samen met jou in je plan duik, dit optimaliseer en je een lijst aan actiepunten meegeef. Optie 2 is dat we elkaar na de brainstorm elke 2-weken een uurtje zien. Zo kan ik samen met jou stap voor stap je lancering uitvoeren en bijsturen waar nodig.

8. Wat is het verschil tussen de Deepdive en de Instagram for Business cursus?

De 'Instagram for Business' cursus is voor ondernemers die hun eerste stappen hebben gezet op Instagram, maar graag meer willen leren over alle functionaliteiten, hoe je een aantrekkelijk profiel maakt, hoe je hashtags kan inzetten om je bereik te vergroten... Alle kennis die je nodig hebt om klanten aan te trekken via Instagram.

De 'Deepdive' cursus is er voor de ondernemer die klaar is om haar lancering gestructureerd, gepland en strategisch aan te pakken. Om deze cursus te kunnen volgen, is het belangrijk dat je al een goede basiskennis hebt van Instagram én digitale platformen in het algemeen. E-mailmarketing, adverteren, je website... komen uitgebreid aan bod. Het is belangrijk dat je zin hebt om hiermee aan de slag te gaan.

9. Is er een ideale volgorde om de cursussen in te volgen?

Er is geen perfecte volgorde, maar ik raad wel aan om de 'Instagram for Business' cursus eerst te volgen voor je met de 'Deepdive' cursus start. Je moet eerst de basics van Instagram onder de knie hebben  vooraleer je met de 'Deepdive' cursus start.

10. Krijg ik direct toegang tot de cursussen zodra ik ze koop?

Zodra je een cursus hebt aangekocht, ontvang je een bevestigingsmail met factuur. Daarnaast krijg je automatisch een mailtje van het cursusplatform (Teachable) waarin je naar de cursus gebracht wordt. Is het de eerste keer dat je Teachable gebruikt? Dan kan je een account aanmaken door simpelweg op 'Login' te klikken en een wachtwoord te kiezen. Lukt dit niet? Geef dan je mailadres in en klik op 'Forgot Password'. Dan krijg je meteen een mailtje aan waarmee je een nieuw wachtwoord kan kiezen.

11. Moet ik zelfstandige zijn om de cursussen te kunnen volgen?

Nee, iedereen is uiteraard welkom. Al gaat deze cursus wel over het onderwerp 'lanceren'. Heb je geen eigen onderneming, maar ben je wel geïnteresseerd om hierover bij te leren? Dan ben je zeker en vast welkom.

Wanneer je dan eindelijk de ballen hebt om je deuren te openen, blijft het stil. Weinig tot geen reactie. SHIT. Waar zitten al die mensen die op die poll gestemd hadden? 😰 Wat moet ik nu doen?

 

Paniek. Je grijpt naar elke mogelijke manier om je aanbod in de kijker te zetten: een uitgebreide Instagram live rond het onderwerp, een korting aanbieden voor de eerste 5 aanmeldingen, een giveaway organiseren, je mooi gedesignede stories nog eens delen… Content creëren als ne zot is jouw antwoord

 

Er komen nog enkele aanmeldingen binnen, maar je kan er niet blij om zijn. Je voelt je gefaald, twijfelt aan jezelf en je aanbod en je bent helemaal leeg. 😩😪 Compleet gedemotiveerd om verder aan de slag te gaan.

2.png
3.png