Hoi! Ik ben Marijke.

Sales Strateeg.

Helemaal jezelf zijn en met plezier je eigen ding doen, dat vind ik echt geweldig. Al kan het een uitdaging zijn om die passie vertaald te krijgen naar je digitale kanalen. En dat is zonde! Want als je ergens geen plezier in hebt of het niet gezegd krijgt, dan kost het je energie en ga je er als een berg tegenop zien. Jep, door mijn energie en enthousiasme zou je het niet denken, maar ik spreek uit ervaring.

Benieuwd naar het traject dat ik heb afgelegd als ondernemer?

Beluister dan hier mijn podcast! Of lees hieronder verder. 😉

Van kleinsaf aan heb ik last van stotteren waardoor ik toen, en soms zelfs nu nog, vaak – letterlijk – niet uit mijn woorden geraakte. In de digitale werelden van Netlog en MySpace was het een heel ander verhaal. Ik voelde me er volledig op mijn gemak, want ik kon er schrijven in plaats van praten. Ik was verkocht, want ik kon er mijn eigen unieke dino zijn. En wanneer ik iets plezant vind, ga ik er vollen bak voor. Mijn enthousiaste ontdekkingstocht begon bij het intussen prehistorische MSN Groups, MySpace en Netlog. Later werd dat Facebook, LinkedIn en Instagram. Het format veranderde, maar het spelletje bleef hetzelfde. Zot van digitale communicatie ging ik dan ook aan de slag als social media manager voor merken als Black & Decker, Landrover en Vacature. Social media posts creëren, advertenties inplannen, strategieën uitschrijven… mijn creatieve én analytische kant vonden deze job geweldig. Maar ik miste diepgang. Hoe kon ik de missie van die bedrijven vertalen in social media posts als ik geen flauw benul had van wat er zich daar intern afspeelde? Zo belandde ik als social expert en campagnemanager bij Telenet. Ik zou er uiteindelijk vier jaar lang deel uitmaken van het digitale expertenteam. Ik heb eindeloos veel social media campagnes gecoördineerd, merkstrategieën geschreven, e-mailcampagnes bijgestuurd en zowel radio- en tv-spots de ether in gestuurd. Ik amuseerde mij rot en leerde elke dag bij, want de digitale wereld verandert constant. Als leerjunkie – en ja, digisaurus - was dat dan ook volledig mijn ding.
Maar na vier zalige jaren kriebelde de goesting om mijn kennis en inzichten door te geven. Ik wilde anderen aanmoedigen en ondersteunen om ook online hun eigen unieke dino te zijn. Het was met andere woorden tijd om uit mijn ei te breken! Ik zag namelijk teveel getalenteerde, creatieve ondernemers om me heen die hun verhaal niet verteld kregen en zich met hun digitale kanalen geen blijf wisten. Ze durfden zichzelf niet zijn en liepen verloren in de zoektocht naar de juiste woorden en beelden om hun expertise in beeld te brengen. Hoe konden ze dan duidelijk maken aan hun ideale klanten waarom zij dé expert zijn die ze zoeken? Superjammer.. maar vooral ook herkenbaar.Want wat was het zoeken in die eerste maanden als ondernemer. Ondanks al mijn ervaring als digitale marketeer had ik het gevoel dat ik van toeten noch blazen wist tijdens de voorbereiding van mijn eerste lancering. Mijn expertise op mezelf toepassen leek onmogelijk. Ik had kennis en ervaring zat na +100 marketingcampagnes, maar ik miste een helder stappenplan.Zodra ik tot dat inzicht kwam, heb ik daar meteen werk van gemaakt. Daarna kon ik al mijn ervaringen wèl vlot op mezelf toepassen. En intussen ook op tal van klanten zoals een burn-out coach, diëtiste, mindset coach, yoga coach, vegan food experte, business coach, astrologe.. Noem maar op!
Mijn missie was geboren: jou helpen om jouw expertise in de spotlights te zetten en een succes te maken van jouw lancering. Want als ik - iemand die af en toe stottert en vroeger niet eens de telefoon durfde opnemen of haar vinger in de klas opsteken - het kan, dan kan jij het ook. Samen bekijken we welke ondersteuning, tools of strategieën jij nodig hebt om de lancering van jouw (passieve) cursus of coachingstraject tot een succes te maken. We leggen de focus op jouw expertise zodat jij jouw ideale klanten aantrekt en bovenal meer tijd overhoudt voor wat jou het meeste energie geeft: jouw passie. Let’s create some dinomyte together!
Mijn aanbod